Nos...ami késik nem múlik:

Vasárnap este bepakoltunk, hétfő reggel indultunk 7:00-kor a suliból. Indulás előtt volt reggeli, kávé, szendvics csomagolás. 16:00-kor érkeztünk meg erlinbe. 9 órát utaztunk egy emeletes busszal. 2x-3x álltunk meg, egyszer egy étterem féleségnél, már Németországban. Észre sem vettük, amikor átléptük az országhatárt.

Mikor megérkeztünk mindenki megkapta a szobaq kulcsát. Egy 3 csillagos hotelben voltunk elszállásolva. Reggelit minden reggel kaptunk, az ebédet és a vacsorát magunknak kellett venni abból a 20 euróból amit kaptunk egy napra költőpénz gyanánt.  Még aznap megnéztünk egy templom romot, ami nem messze volt a hoteltől. A hotel egyébként 2-3 perc sétára volt az egyik főutcától, ahol a legdrágább boltok vannak.

Minden reggel 8-kor volt reggeli. Kedd délelőtt voltunk a "Horror Cabinet"-ben. Ez egy kísértetkastély szerű hely volt, ahol ilyesztő bábuk voltak, meg beöltözött emberek ilyesztegették a népet  A belépőt persze (mint mindenhova) az iskola állta.
Délután egy 3 órás városnézés volt busszal. Az idegenvezetés dánul volt, tehát egy szót sem értettünk mi, "internacional studens"-ek.

Szerdán délelőtt Sachenhausen-ben néztük meg a koncentrációs tábort. Én személy szerint másra számítottam. Azt hittem megrázóbb lesz, de az egész múzeumnak van megcsinálva. Minden esetre érdekes volt. Találtunk egy szobát, ami egy magyar fogolyé Alpári Gyuláé volt.
Ime a szoba:                                                     Kép                                    A halottak könyvében találtunk magyar neveket:

Kép

Délután a Berlin Dóm-ot néztük meg. Amíg vártunk a többiekre, én meg a szakács elmentünk egy hatalmas áruházba, a zene részhez. (a szakács is nagy r'n'r arc). Életemben nem láttam még ennyi cd-t egy helyen. Amerre a szem ellátott, minden fele cd-k, dvd-k voltak:

Miután megnéztük a Dómot, elmentünk együtt egy étteremben, és a suli fizetett mindenkinek egy pizzát, vagy valamilyen spagettit.

Csütörtök reggel hajókázni mentünk a Berlint ketté szelő folyón. Egy órás halyóút volt. Elmentünk a Berlin Dóm mellett, és pár nagyobb épületet is láttunk. Persze dán idegenvezetéssel. -.-
Kép

Délután megnéztük a fotómúzeumot, utána pedig az állatkertet. Az állatkert kb. akkora, mint a Pesti, csak sokkal tisztább, és az állatok is szebbek. És olyan állatok is vannak, amik otthon nincsenek (legalábbis én nem tudok róla, hogy lennének), pl. pingvinek.  Kép

Valamelyik nap voltam a berlini Hard Rock Cafe-ban!!!  Azt hittem, hogy ilyen pub szerű, de kiderült, hogy egy elit hely, és "csak úgy" be sem lehet menni. Fel kell íratkozni, sorszámot kell kérni. Szval az ötletemet, hogy iszunk bent egy sört, hamar elvetettük

Egyik este elmentünk pizzázni egy igazi olasz étteremben. Kiderült, hogy a pincér romániából származott  Nagyon kedves volt. Ettünk egy-egy pizzát, és már mentünk is tovább.
Vacsorázni általában egy sarki büfébe mentünk, ahol a pincérnő nem tudott, csak németül. De ennek ellenére nagyon aranyosan, és viccesen elmagyarázott mindent. Úgy beszélt, mintha beteg emberekhez beszélne  Utolsó éjezska pedig kaptunk ajándék kaját tőle

Pénteken 8:00-kor indultunk a hotelből. Megálltunk egy párszor, és így 18:00 körül értünk vissza a suliba.

Általánosságban Berlinről: BMW, Audi, Mercedes...szinte csak ez a 3 autófajta van. Persze becsúszik néha egy Ferrari vagy Porsche. De ezeknél rosszabb autót nem igazán látni. Nincsenek dugók a városban, minden olajozottan megy. Ennek ellenére nekem kicsit hasonlít Németország Magyarországra. Nem tudom megmondani az okát. Az emberek egyáltalán nem beszélnek angolul (kicsit sem). Kártyával nem lehet fizetni szinte sehol. Nem úgy mint itt Dániában, hogy a legkisebb butikban is elfogadják a kártyát, és még egy egyszerű buszsofőr is tud angolul.

Nah...most ennyi jut eszembe, ha van kérdés, észrevétel kommentben meg lehet írni

(Vik., 2010.10.18 20:42)

:O igen?! ezt nem tudtam :D akkor bocsánat mindenkitől, akit félrevezettem :D

pyrcsy@gmail.com

(Ziebi, 2010.10.17 05:11)

Pingvin van a bp-i állatkertben :))

(Vik., 2010.10.09 19:16)

Persze, tetszett Berlin attól, h nem beszének csak németül :) Bár ez gondolom kiderül a bejegyzésből is :)

tokolinda@gmail.com

(Tóth-Kovács Linda, 2010.10.05 19:12)

Szia Viktor!
Látod, ezek a németek már csak ilyenek: elvárják, hogy az ember beszélje a nyelvüket... Remélem, azért tetszett Berlin. :-)
Érezd jól Magad a továbbiakban is! Sok szép élményt kívánok!
Üdv: Linda

(Vik., 2010.09.22 21:42)

Sziaaa! :)
Köszi, hogy olvasod :) Jól vagyok igen (jobban mint otthon) :D
3 hónap és tal. :D
Puszás :)

sztarkiralylany@freemail.hu

(Fanny :), 2010.09.22 18:33)

Szia Viktor :)
Olvasom itt mindig a bejegyzéseid. Látom jól vagy, jól érzed magad :)